Ahşap Süs Eşyaları Modelleri ve Fiyatları

Tüm 7 sonuçları gösteriliyor



Ahşap Süs Eşyaları Satışında Sihirli Hareketler

Ahşap süs eşyaları alışverişinde ne kadar çok sihir, ne kadar çok püf noktası varsa genelde bizim tanzim teşhir dediğimiz şeyin içindedir. Bu yazının bundan sonrası ergonomi, anatomi, kinetik ve demografi gibi akla uygun konularla ilgilenir. Bu bölümün tamamı süs eşyalarının fırlayıp müşterinin gözüne çarpması hakkındadır.

Nostaljik Ahşap Araba Süs Eşyası

Biri nostaljik araba ahşap süs eşyaları modellerini rakipleriyle aynı yerde yarışmaya zorlandıkları raflardan indirme çabasıdır. Aynı rafı paylaşmaya kim razı olmak ister? Bu yüzden ahşap ev süs eşyalarının tek başlarına durmalarının yollarım bulmak için pek çok çaba ve para tüketildi. Ahşap raflar kütüphaneler için uygundur, bunda herkes hemfikirdir, ama başka yerlerde eğer imkânı varsa, raflardan kaçınılmalıdır.

Nazar Boncuklu Ağaç Ahşap Süs Eşyası

Aslında 1970’lerin sonunda Baltimore kütüphane sistemi cesur bir hamleyle, bazı kitapları ön kapakları dışarı bakacak şekilde sergiledi, nazar boncuklu ahşap süs eşyalarıyla süsledi ve ödünç alınan kitapların sayısı önemli ölçüde yükseldi. Bu şimdi birçok kitapçı ve kütüphane için standart bir uygulamadır. Burada, en azından sergileme konusunda hayal gücünden yoksun olan ev aksesuar mağazaları açısından çıkarılması gereken bir ders vardır. Bunun dezavantajı mevcut kitap sayısındaki büyük miktarda azalmadır, bu da hiç kuşkusuz dertli yazar ve yayıncıların protestolarına yol açar.

Ahşap Kafes Süs Eşyası

Hediyelik bir ahşap kafes süs eşyasını diğerinin yanma yerleştirilince nasıl bir kıvılcım yaratır ve biri ve hatta ikisi birden nasıl daha çok satar. Yan yanalıklar kısmen ek satışlar getirme çabasındadır. Bu bazen sadece tipik olarak kasadayken, bir alışveriş sepetine son anda atılan tv ünitesi için süs eşyaları veya bir biblo gibi dürtüsel bir alışveriştir. Fakat eklemeler mağazanın herhangi bir yerindeyken olabilir. Kanımca, ünite süsleri perakendecileri buna çok az dikkat eder ve sonuç olarak işleri bundan zarar görür.

Mdf Ağaç Ahşap Duvar Süsü

Eklemelerin genellikle kâr payları yüksek olduğu için ancak geçinip giden bir dükkânla zenginleşen bir dükkân arasındaki farkı oluşturabilir. Başarısız bir hediyelik ağaç ahşap duvar süs eşyaları dükkânı başarılı hale getirebilirler.

Kalpli Ahşap Duvar Süsü

Salon dekorasyonu perakendecileri yeni müşterilerin olmadığı olgusunu kabul etmelidir—nüfus patlamıyor ve mağazalarımız zaten ihtiyacımız olandan da fazla. Klasik şekilde bir mağazanın ahşap kalpli süs eşyaları satışlarının yüzde 80’i müşterilerinin yüzde 20’sinden gelecektir. O halde eğer mağazalar büyüyecekse, bu mevcut müşterilerden daha fazlasının nasıl alınacağını keşfetmek yoluyla olacaktır—daha fazla ziyaret, mağazada geçirilen daha fazla zaman, daha çok ve daha büyük alımlar.

Ahşap Kız Kapı Süsü

Bu iş sadece bir ahşap biblo  konusu da değildir: Yeni bir ahşap kız kapı süsü mü? Şu kapı süslerini deneyin. Yeni ahşap maket araba süs eşyası mı? Şu zarif  ahşap araba modellerini deneyin.

El Yapımı Ahşap Maske Süs Eşyası

Gap şimdi el yapımı ahşap maske süs eşyası ve mumlar satıyor. Victoria’s Secret, nerede olursa olsunlar, özellikle de çekiciliklerini artırmak amacıyla tasarlanmış bir mağazada iseler, kadınların ahşap süs eşyalarını satın alacakları mantığıyla (akıllıca) ürün satıyor.

Nostaljik El Arabası Ahşap Süs Ürünü

Amerikan Posta İdaresi’nin Mail of America’daki şubesi USPS-markalı nostaljik ahşap el arabası, ahşap duvar süsleri, postacı kıyafetli tüylü oyuncak ahşap ayıcıklar ve diğer ilgili ahşap süs eşyaları satar ve posta dağıtımından para kazanmazken bu perakende aksesuarların büyük bir kâr marjı vardır. Bir gün tüm sistemi ayakta tutan bu olacaktır.

Ahşap Hoşgeldiniz Kapı Süsü

Buna bir diğer iyi örnek de en favori kitapçım, amiral gemisi Whole Foods’un tam karşısında bulunan Teksas, Austin’da BookPeople’dadır. BookPeople fazlasıyla kişilik sahibi mutlu bir dükkândır; güzel ve ucuz ahşap kapı süs eşyaları efektlerle başlayarak hiç beklenmeyeni verir. Ahşap küçük süs eşyaları bölümünde eski bir kuzine yer alır. Mağaza içine dağınık biçimde yerleştirilen oturma yerleri neyin satıldığını yansıtır; spor ve teknoloji bölümlerinde eski berber koltukları vardır;

Ahşap Boyama Süs Eşyaları

Barcalounger tipi konforlu yıllanmış koltuklar akıllıca kullanılır. Sahipleri dükkândaki her belirli bölüme tematik ahşap boyama süs eşyaları eklediler—çocuk kitapları bölümünde kukla şapkaları ve ahşap maskeler; inanç bölümünde konuyla ilgili giysiler, ahşap takılar ve mumlar—hatta merdivenler bile paket kâğıtları ve eğlenceli hediyeliklerle kaplandı.

Love Yazılı Ahşap Levha Süs Eşyası

Kasa alanında “LOVE” yazılı ahşap süs eşyaları, olağandışı şekerlemeler ve BookPeople markalı çikolatalar var. Bu dükkân sadece kitap satmıyor—kitapsever insanlara ahşap boyama süs eşyaları satışı da yapıyor.

El Oyması Ahşap Ayna Süs Eşyası

Aslında o hâlâ, el oyması ahşap süs eşyaları ve kitsch mizah arasında, kategorileri ve alt bölümleri bütünüyle yenilemiş olan ciddi bir yer. Örneğin, İsyanlar ve Komplolar bölümleri hemen Gazetecilik rafının yanındadır ve Çiftlik Evleri ve Çiftçilik bölümüne komşu bir ahşap oyma horoz vardır—hoş bir dokunuş.

Nostaljik Ahşap Süs Eşyaları

Yine bir başka takdir edilecek örnek, kasa ve paketleme bölümünde fiyatı yüz liranın üstünde dürtüsel nostaljik ahşap süs eşyaları bulunduran Apple Store’dur: Hoş bir ahşap kuş , tasarım harikası bir ahşap fil , harika görünümlü bir ahşap anahtarlık, ahşap stand. Çeşitli yerlere yerleştirilmiş olan bu güzel görünümlü nostaljik ahşap süs eşyaları peynir ekmek gibi satar. Bu yeni arabanız için size aksesuar satmak gibidir. Şirket, eğer binlerce lira harcıyorsanız, hazır cüzdanınız açıkken birkaç yüz lira daha harcamanın lafı mı olur diye hesaplar.

El Yapımı Ahşap Süs Eşyaları

Standart satışı 30 liralık bir el yapımı ahşap süs eşyası olan bir sanat ve hobi  mağazası sahibi olduğunuzu düşünelim. Tipik müşteriyi ayrıca 6 liralık bir el yapımı ahşap süs eşyası almaya ikna edebilirseniz, işte satışları yüzde 20 artırdınız bile.

El Yapımı Çiçek Desenli Ahşap Süs Eşyası

Eğer 20 liralık bir el yapımı ahşap süs eşyası alırsa, satışlar yüzde 66 yükseldi. Siz bir dahisiniz! Şimdi sadece bunun nasıl yapılacağını keşfetmeniz gerekir. Bunun için iyi bir yol müşteriye satın aldıklarının amaçlarını karşılayamaya yetmeyeceğini nazikçe önermektir; mobilyasının yanında bir de el yapımı çiçek desenli ahşap süs eşyasına ihtiyacı yok mu? Diğer bir yol sadece süs eşyalarını mobilyaların yanına koymak ve bu yan yana dizilişin sizin namınıza konuşmasını sağlamaktır.

Hediyelik Ahşap Gemi Süs Eşyası

Bunların çoğu oldukça basittir. Ahşap gemiler nereye konur? Salon aksesuarlarının yanına. Ya biblolar? Tv ünitelerini yakınına .  Büyük mağazalar hedyelik ahşap süs eşyalarını zemin katta daha çok kadın müşterilere satar. Ama bu ahşap hediyeliklerin ayrıca ev gereçleri ve kadın ürünlerinin yakının da olması gerekir ve gariptir ki çoğu kez değildir. Bu büyük bir hatadır, çünkü bazen kendinizi o can sıkıcı gri salonun içinde hayal etmek için o şaşırtıcı  renkli ahşap süs eşyaları modellerini gerçekten görmeniz ve ona dokunmanız gerekir.

Ahşap Hediyelik Gemi Maketi Süs Eşyası

Hiç kimse sadece bir mobilya kullanmaz—evinizi süslemek için  bir vazoya, bibloya  ve ahşap gemi maketi gibi süs eşyalarına ihtiyacınız vardır. Öyleyse paketin en pahalı parçası neden böyle doğal olmayan bir şekilde ayrılarak satılsın?

Toptan Ahşap süs eşyaları mağazaları daha güzel tasarlanmalıdır.

Genellikle metal süs eşyaları kendilerini bir bölümde, cam süs eşyaları başka bir yerde, mobilyaları bir başka noktada ve sonra, ahşap süs eşyalarından oluşan aksesuarları yine başka yerde sergileyeceklerdir. Birisi bundan daha az mantıklı, daha az davetkâr bir sergileme sistemi tasarlayabilir mi? Bu düzenleme planı depolar için doğrudur, satış mekânı için değil.

Ahşap El Boyama Bebek Arabası Süs Eşyası

Ahşap el boyama bebek arabası süs eşyası insanların kullandığı şekilde gösterilmesi gerekir—vazolar, biblolar ve  tüm ahşap aksesuarlar, hepsi birbirine bağlı,  açık ve bir müşterinin alıp deneyebileceği şekilde mobilya üzerine yerleştirilmiş olarak.

El Yapımı Ahşap Kedi Süs Eşyası

İtalya’da oda gruplarına göre düzenlenmiş bir el yapımı ahşap süs eşyaları mağazası gördük. Yemek masaları için şuraya, salonlar için olanlar buraya, mutfak için olanlar öte tarafa. İki yenilik sayesinde mümkün olmuş bir konsept—küçük ahşap kedi süslerinin yaydığı enerji verimliliği ve baktığınız her yerde el yapımı süslerin olduğu yeniden tasarlanmış bir mağaza. Dünyadaki kentlerin birçoğunda hem zenginler hem de fakirler evleri için ahşap süs eşyaları alışverişi yaparlar.

Ahşap Süs Eşyası Tekke İşi Dört Adet Baston

Uzunluk: 82 .. 92 cm.
Abanoz, kuka, meşe ve narçıldan mamul, Mevlevi, Kadiri, Caferi ve Sümbüli sikkeli ve biri teslim taşı motifli dört adet asa, baston.

Ahşap Süs Eşyası Kiraz Ağacı Asa

Uzunluk: 91 cm.
Kiraz ağacından mamul gövdesi ay-yıldız motifli altın vermeyli kürevi sapla zenginleştirilmiş asa.

Bronz Figürlü Üç Adet Baston Ahşap Süs Eşyaları

Uzunluk: 84 – 90 cm.
Silindirik ahşap gövdeleri yaldızlı bronz, av köpeği ve papağan figürlü üç adet baston.

Tekke İşi Ahşap Baston Süs Eşyası

Uzunluk: 107 cm.
Yivli ahşap gövdesi Bektaşi sikkeli bronz sapla tamamlanmış baston.

Ahşap Baston Süs Eşyası

Uzunluk: 88 cm.
Kiraz ağacından mamul, gövde üzeri kalem işi Eski Türkçe “1923 Nisan Hatırası Kastamonu Valisi” ibareli özel yapım baston.

Ahşap Süs Eşyası Tekke İşi İki Adet Ok

Uzunluk: 61 – 80 cm.
Tekke işi, silindirik gövdeleri gümüş plakalarla bantlı, biri savatlı gümüş stilize bitkisel dekorlu hilal uçlu, diğeri gümüş kakma bitkisel süslemelerle dekorlu iki adet ok.

Ahşap Süs Eşyası Okuma Çubuğu

Uzunluk: 27 cm.
Silindirik gövdesi sivri uçlu, sap ve uç bölümleri damgalı gümüş plakalı ve mercan süslemeli okuma çubuğu.

Ahşap Süs Eşyası Akik Beş Adet Mühre

Uzunluk: 105 cm.
Akikten mamul, top kafalı ve sivri uçlu silindirik gövdeleri kalem işi yaldızlı Eski Türkçe ibarelerle dekorlu beş adet mühre.

Ahşap Süs Eşyası Tekke İşi Dört Adet Okuma Çubuğu

Uzunluk: 21.5 – 32 cm.
Ahşap oyma çeşitli form ve ebatta dört adet okuma çubuğu.

Ahşap Süs Eşyası Hattat Kalem Takımı

Uzunluk: 19 .. 20.5 cm.
Ahşaptan mamul, silindirik sap üzerleri kalem işi Eski Türkçe Besmele-i Şerif ve Maşallah ibareli hattat kalem takımı.

Tekke İşi Hediyelik Ahşap Kutu

16×25.5×20 cm.
Ahşaptan mamul, oval form gövdeli, Mevlevi sikkeli kapak üzeri kalem işi Eski Türkçe Muhammed ve Ali ibareli kutu.

Osmanlı Sedefli Bir Çift Nalın Ahşap Süs Eşyası

Uzunluk: 23.5 cm.
Ahşap üzeri sedef kakma stilize geometrik motiflerle dekorlu gövdeleri rozet aplikeli telkâri gümüş bantlı bir çift nalın.

Osmanlı Mineli Kavukluk Ahşap Süs Eşyası

90.00 x 32.00 cm.
19. yy
Ahşap oyma bitkisel motiflerle bordürlü gövde üzeri büyük tabla altında iki küçük tabla ve rokoko nakışlı bronz askılarla zenginleştirilmiş mineli metal plakalı kavukluk Osmanlı Devlet Arması ve altında yer alan tuğra motifli kompozisyonuyla ender rastlanabilecek koleksiyonluk bir eserdir.

Osmanlı Eser-i İstanbul Hat Kutusu Ahşap Süs Eşyası

14x25x11 cm.
19. yy
İstanbul işi, nişli ayaklar üzerinde yükselen dikdörtgen formlu ve menteşe kapaklı ahşap gövdesi çok zarif bağa, sedef ve kemik kakma geometrik motiflerle dekorlu Osmanlı hat kutusu, ender rastlanabilecek koleksiyonluk bir eserdir.

Ahşap Süs Eşyası Osmanlı Eser-i İstanbul Kalemdan

7.5×24.5×2.6 cm.
19. yy
İstanbul işi, dikdörtgen formlu gövdesi bağa, sedef ve kemik kakma stilize geometrik süslemelerle dekorlu, hazne içi iki bölmeli ve bir ucu yarım kubbe formlu sürgülü kapak üzeri hilâl motifiyle zenginleştirilmiş kalemdan

Ahşap Sedefli Kur’an Muhafazası

40×44.5×26.5 cm.
Nişli ayaklar üzerinde yükselen dikdörtgen formlu gövdesi cam panelli ve menteşe kapaklı muhafazanın ahşap gövde üzeri çok zarif sedef kakma geometrik motiflerle süslemiş olup, merkezi tuğra motifli kapak üzeri köşelerde stilize bitkisel bezemelerle dekorludur.

Ahşap Oyma Masa Üstü İsimlik Süs Eşyası

Dibimizde, ahşap oyma sanatın en eski biçimini tanımlayacak bir kelime bulmak zordur. Bu biçimleniş, yaşamanın sevinci, masa üstü isimliklein karakteristik yanları veya canlılığın temeli üzerinde bir yoğunlaşmadır. Böyle bir ahşap süs eşyası sanat hayat doludur, organiktir, duygulara seslenir.

Dekoratif Ahşap Matruşka Süs Eşyası

Organik nesnelerden zevk almayan soyut ahşap matruşka süs eşyaları sanatının tersine, dinsel, sembolik ya da entellektüel, yahut daha karmaşık, daha uzak bir ilgi içinde biçimleri değiştirerek uygular. Hangi türden olursa olsun bütün sanatlar «form,» adını verdiğimiz bir nitellikle kendini ortaya koyar.^Sanatı öbür anlatım yollarından ayıran şey formlardır.

Sedef Ahşap Kedili Biblo

Kuşkusuz  sedef ahşap kedi bibloları  en yüksek düzeyine çıkıncaya kadar ahşap boyama sanatı boyunca bir gelişme süreci yaşamıştır. Fakat sonunda ulaştığı bu noktaya gelinceye kadar yaşadığı sürecin kurgusunu ortaya koymaya çabalamak oldukça sakıncalıdır.

Günümüzde tahta veya kil gibi daha dayanıksız malzemelere yansıyan ahşap süs eşyaları sanatı yok olmuş, zaman aşımına karşı korunabilen ahşap biblolar ve oymalar günümüze gelebilmiştir.

Gemici Dümeni Ahşap Duvar Süs Eşyası

Çocuklardaki artistik melekeyi gözlersek bazı yardımcı bilgiler alabilir, eski çağlarda yaşanmış olması muhtemel bir gelişmenin yapısını bir ölçüde ortaya koyabiliriz. Bir çocuğun eline kağıt ve kalem verirseniz, bir yaşlarındayken hiçbir şey öğretilmediyse, kesik çizgi ve sert vuruşlarla çizdiğini görürsünüz. Daha sonra kalemin kağıt üstündeki hareketine uygun kıvrımlar çizecektir. En son evrede ritmik çemberler ve kıvrımlarla birlikte  ortaya gemici dümeni ahşap duvar süsleri gibi ürünler çıkar. Bu işlem gitgide daha karmaşık ve üstünde uğraşılmış çizgiler halinde baş döndürücü dolambaçlara kadar sürer.

Ahşap Baykuş Süs Eşyası

Bu karışıklık içinde çocuk aniden formu görür şurada burada bir çember, bir veya iki çizgi, annesine benzer biçimler ortaya koyar, Öteki çizgiler bir çatı resmine dönüşür. Bir ahşap kuş evi yapmak için yalnızca birkaç çizgiye ihtiyaç kalmıştır. Raslantı sonucu bir nesnenin resmi ortaya çıkmıştır, çocuk bu başarısını tekrarlamayı ister, arzu eder. Önce raslantı sonucu bulduğu şeyi bilinçli olarak yapmak arzusunu taşır.

El Yapımı Ahşap Maske Süs Eşyası

Tarihöncesi insanının ahşap süs eşyası sanatında buna benzer bir gelişme izleyebilirmiyiz?

Ben bu soruya evet cevabını veriyorum Pireneler’deki Gargas’da mağara insanının yumuşak mağara duvarına parmaklarıyla yaptığı birtakım paralel çizgiler, maskeler uzun süren gelişme sürecinin başında yaptığı işaretlerdir.

Ham Ahşap Yıldız Süs Eşyası

Bilinçli olarak yapılmış olan ahşap yıldız süs eşyaları aynı yöntemle nemli yüzey üzerinde elle çizilmiştir. Aynı durum Santander yakınındaki La Clotilde de Santa İsabel’deki bir mağarada da görülüyor.

El Yapımı Ahşap Maket Gemi

En sonunda ahşap süs eşyaları sanatçısı uygar insanın sahip olduğu her kavramı böylece ele geçirmiş oluyor. Kuşkusuz, çocukta olduğu gibi, ahşap süs eşyaları sanatçısının her şeyden önce ahşap bir maket gemiyi, onu doğallığı içinde ve görüldüğü gibi çizmeğe girişeceğini beklemek çok doğaldır. Renkleri, tonları, ışık ve gölgesi, ahşap maketlerin en doğrudan veya düz resmedilmesi, bu nitelikleri vermektedir. Gariptir ki. çocuk ve mağara insanı nesneleri gerçekliklerinden soyutlayarak vermedikleri ve nesneyi yalın grafik bir işlemle tamamladıkları görülüyor. Onların yaptığı şey bir kopya değil, bir resimdir.

Bireysel Bir Yetenek Olarak Ahşap Kuş Evi Sanatı

Tarihöncesi ahşap süs eşyaları sanatının bütün bu karakteristikleri; ilkel insanın ortaya koyduğu ahşap kuş evi sanatı, sanatın başlıbaşına bireysel bir yetenek olduğunu kanıtlamaktadır. Bu tahminleri fazlaca zorlamadan, Burkitt’in, ahşap oyma tekniğinin bazı İlkel öğretmenlerden öğrenildiği görüşünü bir yana bırakarak, bu üretimlerin ilkel bir kabile avcısının boş zamanlarını değerlendirdiği yahut da büyü kültlerinin bir yansıması olarak üretildiği düşüncesine dönelim.

Ahşap At Arabası Tekeri Süs Eşyası

Kuşkusuz ki, ahşap süs eşyası yapma eylemi bu tür etkinliklerle ilgilidir, fakat bu gereksinmeden önce ahşap at arabası tekeri gibi üretimleri ortaya koyabilecek yetenekli ve anlatım gücü olan seçkin bireylerin varlığını kabul etmek durumundayız.

7’li Ahşap Fil Biblo Süs Eşyası

Çağdaş ahşap süs eşyaları sanatının kanıtladığı olaylar doğrultusunda biz de aynı yorumlara katılıyoruz. örneğin, Dr. Seiigmann «tahta oyma işçiliği yapan Yeni Gine Malinezyalıları arasında, her topluluk içinde yüksek anlatım gücüne sahip en az bir kişinin bulunduğumu bildirmektedir.

Bu usta kişiler, ahşap süs eşyaları sanatını kalıtım yoluyla kazandıkları, bu geleneği babalarından veya anne tarafındaki büyüklerinden .elde edip kızkardeşlerinin oğulları veya kendi oğullarına öğrettikleri düşünülmektedir. Ahşap fil bibloları üreten bu sanatçılar özel bir saygı da görmekte olup, onları çalıştıran kişi geçimlerini sağlamaktaydı. Kuşku yok ki, bu üretimi sanatçının arkadaşları değerlendiriyor, fakat ötekilerin yaptığı oyma işleri ustanınkine göre daha niteliksiz kabul ediliyordu.

Ahşap Baykuş Süs Eşyası

Tarihçiler Yeni Gine halklarından olan Mundu- gumorlar arasında «sepet yapan kadınların göbek kordonlarının boyunları etrafında sarılı olarak doğmuş kişiler olduğunu, böyle doğan kız çocukların ahşap süs eşyaları sanatçısı olacakları- inancı vardı. Yine Mundugumor geleneğine bağlı olarak, uzun ahşap kalkanlara kabartma olarak, mızraklar üzerine girift alçak kabartma stilize-baykuş tasvirleri oyanlar ve patates bayramında kullanılan ağaç kabukları üzerine büyük renkli üçgenler çizenler, kutsal fülütlerin ucuna nehirdeki timsah ruhunu uyabilenler onlardır.

Love Ahşap Duvar Süs Eşyası

Kadın veya erkek ahşap süs eşyaları sanatı ve ustalık için doğdularsa kendileri istemedikçe üretim yapmayabilirlerdi. Fakat bu yeteneğe sahip olmayanlar kaba çalışan bir çırak olmayı akıllarından geçiremezlerdi şeklinde inançların yaşadığını bildirmektedir.  Bu raslantı sonucu (göbek kordonu boynuna dolanmış birinin doğumuyla) özel yetenekli bir ahşap süs eşyası sanatçısı ortaya çıkar, bu bilimsel bir açıklama olmasa bile, sanat gücü zengin olan bir kişi böylece tanınırdı. Yerliler bu doğal olayları o kişinin toplumsal örgütte ve kültürel yapıdaki önemli yerlerine bağlarlardı. Böylece o kişi ünvan kazanır, bizim bu günkü bakış açımıza bağlarlardı. Bizim bugünkü bakış açımıza göre hiç de akılcı olmayan bir yoldan güvenceli bir mevkiye gelirdi.

Ahşap Denizatı Biblo Süs Eşyası

Usta insanlar tarafından yapılan denizatı biblo uygulamalarına bakarak, çok eski çağlarda biblo ile ahşap süs eşyaları sanatı arasındaki ilişkilerin genellemesini yapabilmek için elimizdeki bilgiler çok yetersiz, hatta yok denecek kadar azdır. Daha sonraki bir aşamada halen yaşamakta olan ahşap süs uygulamaları konuya biraz daha ışık tutmaktadır. Taş Çağında, bugünkü ilkel toplumlar gibi, bizim anladığımız türden dini hayatın geniş bir yer tutmadığını düşünebiliriz. Bu konunun karanlık, gizli ve çözümü güç bir problem olduğunu kabul etmeliyiz; bazı ahşap süs eşyaları sanatı, üretimlerinin insanoğlunun ruhundan yükselen bir içtepi sonucu ortaya çıktığı konusunda bir yorum yapılmak istenilmiştir. Ne var ki bu açıklama da pek akılcı sayılamaz.

Ahşap Afrika Maske Süs Eşyası

Afrika insanını, temelde, -heyecanlarının esiri kabul edebiliriz; şöyleki hayatını yaşarken, bu yaşam içinde maske ile gerçek arasında açık bir ayırım yapmamıştır; maske, gerçekten ahşaplardan  oluşan nesnelere göre çok daha korkutucudur. Onsekizinci yüzyılda Güney Amerika’da bulunan Cizvit papazı Dobrizhof-fer, Abipones’lere «bu nasıl iştir, korkmadan kaplanları öldürüyorsunuz, fakat neden köyünüzdeki bir ahşap aslan heykeli karşısında tir tir titriyorsunuz?» diye sorar. Onlarsa gülerek «Siz pederler bu işleri anlamazsınız, biz kırdaki kaplanları korkmadan öldürürüz, çünkü onu gözümüzle görürüz, ahşap aslanlardan ürkeriz, çünkü ne onlar bize görünür ne de biz onları öldürebiliriz» diye cevap veriyorlardı. Afrika insanının durumunu da bunlar gibi kabul etmeliyiz.

Lazer İşlemeli Ahşap Aslan Figürlü Süs Eşyası

Burada yaklaşık olarak 2000’lerde başlayıp bugüne kadar uzanan lazer ahşap süs eşyaları sanatına geçmek istiyorum. Bu dönem için tam bir tarih vermek zordur, çünkü neolitik olarak nitelediğimiz lazer işlemeli ahşap sanatı üslubu Avrupa’nın değişik bölgelerinde, örneğin bize daha yakın çağlarda, sekizinci yüzyılla onuncu yüzyıl arasında yaşanarak Kuzeyde Kelt ve İskandinavya sanatı halinde kendini gösterir.

Kişiye Özel Love Ahşap Masa Süs Eşyası

Bu yeni ahşap süs eşyalarında hayvanların kıvrak biçimleri ve her şeyi organik bir hayat içindeymiş gibi veren görüntüler artık yok olur. Bunların yerini, başlıca keramik ve taş aletler üzerinde gördüğümüz çeşitli tipte geometrik süsleme türleri alır. Ahşap süs eşyaları yapısındaki bu köklü değişim önemli bir etkene bağlanabilir. Kişiye özel ahşap süslerin karakteristik organik sanatı teknolojiyle sürmüş fakat zaman içinde kesilmiştir, insanlar ahşabı, nostaljik zamanlarda gördüğümüz yüksek sanatı uygulamak için kullanmışlardır, fakat aynı sanat asla yaygın bir gösteri alanı bulamamış, daha dayanıklı eşyalar üzerinde uygulanmamıştır.

Ahşap Süs Takı Askısı

Bazı kaya sığınaklarında, uygun iklim koşullarında yapılmış olan birtakım ahşap süs eşyası sanat eserleri kalıntıları da ele geçmiştir. Fakat bu konuda bütünüyle olumsuz bir tavır takınmak da gereksizdir. Daha çok yeni bilgilerimizin temel kaynağı

olan ahşap oyma sanatına işaret edeceğim. Takı askısı ahşap bir malzemeden yapılır, bu dönemde de öteki çağların ahşap süslerinde yer alan naturalistik bir bezeme üslubu görülür.

Dekoratif Harf Ahşap Süsler

Gariptir ki aynı çağın naturalistik sanatı ahşap harf süsleri sanatına aynı derecede yansımayabiliyor. O halde böyle bir natüralist ahşap sanatının uzun çağlar boyunca sürmediği sonucuna varabiliyoruz. Eski ahşap çağının naturalistik sanatıyla onun yerini alan geometrik ahşap süs sanatları arasında, her ikisini de kapsamına alan ortak temel estetik elemanların ilişkisini kuramazsak, ortaya attığımız genel tez tehlikeye düşer.

Vintage Minyatür Sandalye Ahşap Süs Eşyası

Elbette, iklimin ve yaşam düzeninin bütünüyle yeni toplumsal ve ekonomik bünyesindeki değişmelerin farklı yapıda bir ahşap süs eşyaları ortaya koyduğu şeklinde bir açıklamaya gidebiliriz. Bu kolay bir açıklama olur. Fakat, konuyu normal düşünürsek, insandaki artistik impulsun bütünüyle zayıflaması sonucunda minyatür ahşap sanatının da büsbütün değişmesine yol açacak bir değişikliğin olamayacağını da görürüz. Her şeye karşın, o zamanlar, içinde yaşadığımız makine çağında bireysel vintage ahşap süs ürünlerini çiğneyen tekdüze seri üretim türünden zararlı bir faktör yoktu.

Minyatür Telefon Kulubesi Ahşap Süs Eşyası

Elimizdeki koleksiyonlar Yeni Taş Çağının çömlek sanatı hakkında bilgiler vermeğe yeterlidir. Bu çömleklerdeki başlıca bezeme daire, çizgi, noktalama ve V biçimli çizgi desen şeritlerinden oluşmaktadır. Şekiller çok zengin çeşitlemeler gösterir, fakat genel bir tekdüzelik hemen göze çarpar. Bu durumu genel bir başlık altında İfade edecek olursak hepsi de geometrik karakter taşımaktadır diyebiliriz.

Minyatür Sehpa Ahşap Süs Eşyası

Tasarımcılara göre, insan ilk kez, sehpa gibi günlük kullanma alanı olan ahşap süs eşyaları imal, etmiştir, örneğin, sehpaların yapımında kullanılan deri malzemeye biçim verilip birbirine dikiliyordu, ya da saz veya ince dalların örülmesiyle sepet ortaya çıkıyordu. Kil hamurun bu amaçlar için kullanılabileceği anlaşılınca eskiden yapılan deri kaplar veya örme teknikleri taklit edilerek dikiş yerleri görünen damalı dokuya sahip bezek prototipleri ortaya çıktı. Bu eski dokusal özellikler, ilk üretimlerde bezek olarak yer tutmuş, sonraki kil kaplarda eskilerin tersine, düz olanlar bezeksiz yüzeyler görülmeye başlanmıştır. İhtiyaç sorunu ortadan kalkınca bezeme daha da ileri gider, süzülmüş biçimler ortaya çıkar, yalnızca bezek değil fakat, tasvirel desenler yer almaya başlar. Böylece özetlenen açıklama akılcı görünüyor fakat, pek yeterli de sayılmaz.

Kelebek Raf Ahşap Süs Ürünü

Ahşap süs eşyaları sanatıyla teknik işlemler arasında bir bağlantı görmekte haklı olabiliriz fakat, böyle bir bağlantının genelde sanatın kaynağını açıklayacağını sanmak yanlıştır. İki ayrı türdeki sanatın, geometrik olanla kelebek raf gibi organik olanın gelişmesi stilistik bir salınma hareketidir, daha bilimsel olarak söyleyecek olursak, ahşap süs ürünleri tarihini oluşturan diyalektik sürecin yer değiştirmesidir.

İşlemeli Askı Raf Ahşap Süs Eşyası

Son yıllarda üretilegelen birdizi ahşap işlemeli askı raflar için ağır bir gelişme süreci göreceğiz, bu gelişme yalnızca teknik üstünlük bakımından değil, fakat her bakımdan bir yetkinleşme yönündendir. Giderek daha küçük yongalar koparılarak ahşap süs eşyaları biçimlendirilir, en sonunda cilalı bir yüzey parlaklığına ulaşılır. Ahşap süs eşyaları arasında çok daha da süzülmüş biçimlere rastlanır ki bunlar günlük işlerden çok törenlerde kullanılan eşyalardır. Bunlar arasında bezekli olanlar da vardır. Bu bezeklerin yonga kopartmalar sırasında yapıldığı açıkça belli olmaktadır.

Dekoratif Kuğu Lazer Ahşap Süs Eşyası

Lazer kesim herhangi bir yolla, ahşap dekoratif kuğu üretimine girer. İlk ahşap kuğular çarkla değil fakat elle yapılmıştır. Bunların bir kısmı kuşkusuz yuvarlak forumluydu, fakat daha büyük boyutlu olanları, kum ya da bir başka kalıp etrafına halat haline getirilmiş kil hamuru sarılmasıyla yapılıyor, sonra kalıptan çıkarılıyordu. Kilin birbirine kaynaştırılıp yapıştırılması yüzünün parlak bir hale getirilmesi, ahşap kuğu karakterde serbestçe şekiller yapılması ve bunu izleyerek el oyma sanatçısının karakter olarak daha bilinçli geometrik motiflere doğru gitmiş olması mümkündür.

Dekoratif Pencere Lazer Ahşap Süs Eşyası

Lazer kesim dekoratif ahşap pencerelerde geometrik bir üslubun «nasıl» ortaya çıktığı değil, «neden» ortaya çıktığı bizi ilgilendirecektir. Bunu bir istem azlığı veya çokluğu sorunu olarak almaya pek imkan yoktur, belirli örnekler geometrik şekillerin naturalist bir tasvirden geldiğini göstermiştir, bu değişimler daima naturalîstik dönemlerin düşüş evrelerinde ortaya çıkıyor. İşinde iyice ustalaşan ahşap sanatçısı, desenlerini fazla düşünmeden veya tam doğru olup olmadığına bakmadan tekrarlamak eğilimindedir. Onun desenleri başka sanatçılar tarafından kopya edilir ve iyice değiştirilir, böylece artık ahşap süs eşyası sanatçısı önemini bilmediği bir motifi tekrarladığı bir aşamaya ulaşmış olabilir.

Ayakta Duran Demlik Ahşap Süs Objesi

Bazen naturalist prototipden soyut bir desene kadar gelişme devresinin bütününü izleyebilmek mümkündür. Bu durum Güney Denizlerinin geometrik ahşap süs objeleri için geçerlidir. Benim şimdi tartışmakta olduğum konuyu ahşap oyma ustaları şöyle gözlemiştir; «ahşap süs eşyalarının çehresini veya birtakım sevimli formları üretmek, sanatçının asıl amacıydı, bunu anlayabilmek için her etnik grubun ortaya koyduğu bir dizi üretimi gözden geçirmek gerekir.

Ayakta Duran Kiraz Ahşap Süs Eşyası

Ahşap kiraz süs eşyaları sanatının naturalistik kökenli olduğunu anlamak için geleneklere uygun üretilmiş bir yığın eşyaya şöyle bir göz atmak yeterlidir. İngiliz Yeni Ginesi’nde dekoratif ahşap süs eşyaları üslupları çok ayrı ve çok zengin olan iki halk yaşamaktadır.. Motu’lar ve akraba kabilelerde yaşayan dekoratif ahşap sanatının «geometrikliği» ve figürlerin köşeli karakter taşıması özellikle hep kadınlar tarafından yapılan dövmelerde apaçık görülmektedir. Bunlarda belirli geometrik desenlerin naturalistik tasvirlerden kaynaklandığını gösterir kanıtlar vardır ve ben Motu’lar ve Orta Bölge kabilelerinin sanatlarının bütünüyle naturalistik bir çıkış noktasından gelişmiş olabileceğine taraftarım.

Dekoratif Tren Raf Ahşap Süs Eşyası

Çıkış kaynağının yapısı yüzünden ahşap trenler gibi geometrik şekiller yalnızca naturalist formlarla yanyana görülebilmektedir. Bunların estetik düzeyi bir başka ahşap süs eşyası bezeme türüyle aynıdır. Bir dönemin estetik ahşap süs eşyası bilincini bütünüyle kuşatan bu örneklerin durumu biraz çapraşık görünüyor.

Ahşap Kenarı Çiçekli Kahve Tepsisi

Yine bu çağ içinde yer alan iki farklı tipteki ahşap çiçek işleme sanatını birbirinden ayırmak gerekir. Neolitik insan çiçekli ahşap kahve tepsisini geometrik bezeklerle süslerken yalnızca bir yüzeyi doldurma gayretiyle hareket etmiştir.

Coffee Tea Tepsi Büyük Boy Ahşap Süsü

Bir ahşap süs eşyasını yaparken, tepsinin yüzeyini bezemeyle  doldururken bazı boşlukları süslemek yaradılışımızdan gelen bir istektir. Ahşap tepsi üzerinde kendiliğinden beliren süsleme ise imalat süreci içinde ortaya çıkan bir şeydir. Örneğin böyle bir gelişme, ahşabın oyulması sırasında beliren izler, tahtanın yontulmasıyla beliren şekiller ve örülen sazlarda vb. üretim  süreçlerde görülür. O halde ahşap süs eşyaları sanatının ilk tipi olan tekniğin izleri insanın düşüncelerini ifade etmek, gibi bir amaçtan yoksundur.

Uçak Tabela Ahşap Kapı Süs Eşyası

Normal olarak, ahşap süs eşyaları sanatı, net düşüncelerin anlatımsı olayı, form., hikaye, ritm ve renkle tamamlanır. Şimdi üzerinde durmak istediğim gerçek, uçak tabela gibi bir görünüm içinde düşünceleri anlatan ahşap süsleme sanatıdır. Bu sorun, bundan sonraki bölümün konusunu oluşturacak olan, uygar olmayan halkların ahşap süs eşyaları sanatlarının incelenmesiyle açıklık kazanacaktır.

Soy Ağacı Çoklu Resim Çerçevesi

Halklarda, teknik süreç sonunda sonunda yarılmış olan, bütünüyle farklı bir çoklu resim çerçevesi sanatı göreceğiz. Bu ikinci tipteki istek ve başarma, yapım süreci içinde tamamlanmaktadır. Öteki tipte ise ahşap motifler sembolik amaçlara uygulanmış olup aynı zamanda bezek işlevi görmekte hem de birşeyler anlatmaktadır. Fakat, bunlar herhangi bir ahşap süs eşyasını tasvir etmemekte, onlara ait özel birtakım şeyleri ya da onların kendi özelliklerini vermemektedir.

Ahşap Oyma Rahle

Tasvirci ahşap oyma modelin canlılığını göstermezken hayat dolu olan bir yanını verebilir. Rahle gibi ahşap oyma sanat eserleri söz konusu karakteristikleri aramayan üretimlerdir. Ahşap oyma rahlelerde görülen bu tip süslemeler ritüelistik yahut da kült amacıyla yapılmıştır. Şunu demek istiyoruz ki sanatçı insan doğrudan görsel belleğine başvurarak bir ahşap sanat eseri üretmiyor, görsel duyarlılığına güvenmiyor. Onun bağlı olduğu kült veya din, bir idol, bir mask, bir totem gibi naturalist olmayan fakat sembolik olan şeyleri istiyor. Eğer onun dini duyguları, biraz daha ileri bir aşamada, bazen ani mistik denen türdeyse, doğa fenomenlerinde birtakım kişilikler ve ruhların varlığını duymakta, ve ürküntü duyduğu bu güçleri naif bir tarzda anlatarak gerçekliğe karşı bir başka yapı oluşturmaktadır. Böylece aktüel olandan kaçmak için yeni bir yol bulmuş olur.

El Yapımı Çikolatalık Ahşap Süs Eşyası

Ahşap süs eşyalarını el yapımı sanatının bu anlamda soyut sembolik veya amaçsız yalın süslemeler olması şimdilik tartışmaya gerek duymadığımız bir başka sorundur. Bizim estetik standartlarımızı doyursa da doyurmasa da bu ahşap çikolatalık gibi sanatlar gününde insanlara bir doyum sağlamıştır. Açıkça yeri belli olmasa da cahilce yapılmış da olsa, taşıdığı anlam çözümleyemediğimiz bir içerikten de gelse şu an-da bizim için ideolojik bir anlam taşımaz. El yapımı ahşap süs eşyaları yalın bir ritm, simetri ve hayatiyet özellikleri taşıyan estetik niteliklere sahiptirler.

Ceviz Oyma Ahşap Çerezlik Süs Ürünü

Biri organik ikisi geometrik olmak üzere üç ayrı tipte oyma ahşap süsleme sanatı görüyoruz. Amaçsız ahşap oyma süslemeyle teknik süreç anında beliren geometrik sanatlar birbirinden ayrılmaktadır, öteki ise sembolik sonuçların belirlediği amaçlı bir ahşap süsleme sanatıdır. Ahşap süs eşyaları sanatının ilk tipinin bizim incelememizle fazlaca ilgisi yoktur, bu sanat, asıl olarak yetenek ve malzemeye bağlı olarak fonksiyonla ‘ilgili bir sorun, ekonomik talebe karşılık veren bir üretimdir. Fakat, sembolik tipteki geometrik ahşap oyma süsleme sanatı bir toplumun ruhsal taleplerine cevap vermek üzere üretilmiş, hatta bunun da ötesinde tasvirci forumlarıyla bir tür sembolik sanatı ifade etmeye daha yatkındır.

Ahşap Kasalardan Süs Eşyası

Ahşap kasalardan süs eşyaları sanatıyla sembolizm arasındaki etkileşimi tam karşılıklarıyla kavrayabilmek için uygarlaşmamış insan toplulukları tarafından üretileli belirli tiplere yönelmemiz gerekmektedir.

Ahşap Tahtadan Minyatür Ev

Önceki sayfalarda ahşap minyatür ev sanatının geometrik tiplerini bazı sorunlarıyla başbaşa bırakıp, ileride çok önemli olan bu konuyu tekrar ele almak üzere geçmiştim, ama gerçek olan şuki, tahta oyma sanatının organik olan tipi insan toplumunun tarihsel evrelerinde daha yaygın olarak karşımıza çıkar.

Ahşap Tahtadan Yapılan Mumluk

Ahşap süs eşyalarında, yalnızca palaeolitik sanatta görülen bu türden farklı bir üsluptaki eserler, Kuzey Afrika ve İspanya’nın güneydoğusunda bulunan ahşap mumluklarla tekrar ortaya çıkar.

Bu yeni ahşap süsleme kültürü Hazar kültürü adıyla anılmaktadır. Yine ahşap süs eşyaları sanatının geç dönemlerdeki yankısını, Buşman sanatına, Avustralya yerlilerinin ve kutup bölgesi halkının ahşap sanatlarına yayılmış olduğunu görürüz.

Ahşap Osmanlı Tuğra Duvar Süsü

Bütün bu değişik ahşap süs sanatları ortak karakteristiklere sahiptir. Osmanlı kültürünün plaeolitik nitelikleri, Kuzey İspanya (Altamira) ve güneybatı Fransa’daki çağdaşlarından yalnızca ayrıntılardaki özellikleriyle ayrılır. Ahşap tuğra duvar süslerinde kontur tekniği yerine siluet benimsenir, fakat organik ritim, canlı ve hareketli figürlerdeki güçlü anlatım ve av sahnelerine olan tutku, Osmanlı tipiyle yakınlığını gösteren özelliklerdir.

Lazer Kesim Ahşap Ağaç Süs Eşyası

Öte yandan Güney Afrika’daki lazer kesim ahşap süs eşyası sanatı bizimle çağdaş sayılır, en geç örneklerini ondukuzuncu yüzyılda vermiştir, ama 20.000 yıl önceki lazer kesim ağaç süs sanatına pek benzediği söylenemez.

Nostaljik zamanlara ait bir ağaç süs sanat üslubunun olağanüstü bir süreklilik içinde günümüze kadar uzanıp gelmiş olması sorununa bir açıklama getirmeyeceğim.

Kuşkusuz bu, aynı olayın her iki durumda da tekrarlanmasıdır; fakat tıpkı kuzey Avrupa’da olduğu gibi neolitik çağ ahşap süs sanatının tarih çağları içinde (La Töhe Çağı, Viking ve Kelt sanatları) uzayıp gelmesi gibi, Afrika’da da ahşap kültürün daha geç zamanlara kadar uzayıp geldiğini kabul etmek durumundayız.

Ördek Ahşap Süs Eşyası

Onbinlerce yıllık dönemleri gözönüne alırken ahşap süs eşyaları kültürlerini ayıran birkaç yüzyıllık zaman aralığını önemsiz sayıyoruz, gerçekten öteki pek çok konu arasında ahşap ördeklere duyulan bilimsel ilginin nedeni, bu insanların ahşap süs sanatı ruhunu hala yaşatmaları, bu ruhu temsil ediyor olmalarıdır. Bu olay sayesinde bizim kıtamızda mağara ve kaya sığınaklarına bir fosil olarak bulabildiğimiz, aslı sönüp yok olmuş bir ahşap süs eşyaları sanatının halen yaşadığını görmek şansına sahip olduk.

Ahşap Mdf Hilal Süs Eşyası

Şimdi üzerinde duracağım şey, aynı kıtada ve aynı zamanda yaşamakta olan ahşap hilal süs eşyası sanatıyla mdf sanatı arasında görülen şaşırtıcı zıtlıktır. Konuya biraz daha yakından bakınca bu farklılaşmanın o kadar şaşırtıcı olmadığı görülecektir. Bu durum, bütün naturalist ve geometrik karakterli ahşap süs eşyaları sanat tiplerinde olduğu gibi palaeolitik ve neolitik sanatlar arasındaki zıtlığın bir kez daha tekrarlanması olayıdır. Fakat Afrika ahşap süs eşyalarında bu zıtlığı apaçık ve hala görülebilir bir berraklık içinde bulmamız ilginçtir.

Ahşap Hoşgeldiniz Duvar Süs Eşyası

Üzerinde tartıştığımız toplumların ahşap duvar süs eşyaları tarzlarını açıklama tutkusu bizim için itici güç oldu ve bu çabalarımız sonunda şunu bulduk: Her iki sosyal organizasyon ve ahşap süsler birbirinden epeyce farklıdır. Ahşap oyma ustası halklar göçebe tipte bir toplumdur, besin karşılıklı benzerliği halinde dışa vuran belirtilere dayanarak ahşap duvar süs sanatçılarının ırk yapılarıyla aynı olduğunu söylemek de doğru olmaz. Eski Avrupa’nın, izlenmesi zor alan ahşap süs eşyaları sanatını, oyma sanatının atası olarak da gösteremeyiz.

Home Sweet Ahşap Duvar Süs Eşyası

Zaman bakımından birbirine böylesine uzak olmasına karşın bugün ortadan kalkmış olan ahşap duvar süs eşyaları tek ve aynı kültürel koşulu yansıtmaları bakımından birbirine yakındırlar. Birinde görülen kültür yalnızca malzeme ve ekonomik öğeleriyle değil, daha da önemlisi sosyal etki ve artistik alanlarıyla öteki ahşap süs eşyalarında da görülür. Göçebeler ve yontma ahşap üreten avcılar, her ikisi de temelde aynı mentalite içindedirler, her iki sanat da aynı psikolojik kaynaktan gelmekte olup esasta aynı olan bir artistik bakış ve duyuşun ürünleridir.

Ahşap Yaprak Filizi Süs Eşyası

Ahşap süslerin hepsi de belirli aşama ve yolları kesintisiz olarak izlemez, zorlukla izlenebilen ruhsal hayatın en yüksek formunun  ahşap sanatta zirveleştiği görülü denmektedir.

Ahşap yaprak filizi, «büyü» ve «animizim» deyimlerini birbirine bütünüyle zıt kavramlar halinde tanımlar, ben de bu ayrımı bilerek kullanıyorum.

Ahşap Lale Biblo Süs Eşyası

Burada içine düştüğümüz en zorlu problem ahşap oyma ustasının kafasında yer alan ahşap lale bibloların yapısını tanımaktır ki bu konu bizi burada ilgilendirmiyor. Fakat tartışmamızla ilgili olan şey genel ahşap süs teorisidir.

Ahşap süs eşyaları ustası, canlı ya da cansız, her nesnenin içinde bir ruhun yer aldığı ve bu yüzden bibloların kutsal bir karakter taşıdıklarına inandığını ileri süren bir tezi ilk kez ortaya atar. Fakat bazı ustalar, ilkelerinin canlı olarak kabul ettiği bizimse cansız saydığımız biblolar için animatizm deyimi ile adlandırdığı ayrı bir kategori ileri sürer. Buna göre, bir lale biblosu bir ahşapın evi olmuyor, fakat ahşapın kendisi bir canlı gibi, ruha sahip oluyor.

Lazer Kesim I Love You Masaüstü Ahşap Süs Eşyası

Ben, lazer kesim ahşap süs eşyalarını, lazer kesiminin öznel ve nesnel görüntüleri olarak alıyorum. (Bu, ustaların «mana» ve «tabu» deyimleriyle ortaya koyduğu pozitif ve negatif kutupların karşılığıdır).

Aşkın ayırıcı özelliği onun somut bir şey olmasıdır. Sir James Frazer’e göre aşkın esası sebeplikten çok bir raslantılardan kaynaklanır. Buna göre bir olayın «ortaya çıkışı» başka bir olayla ilgilidir. Her şey nesneler birbirlerine belirli uzaklıkta olmalarına karşın aralarında gizli bağlar vardır. Aralarındaki benzerlik, aynı olay ve zaman içinde var olmuş olmaları, birinin ötekinin parçası şeklinde olmasa bile, bir uyum içinde olduklarını anlatır.

Ahşap Süs Eşyaları İçin Ağaçları Nasıl Temin Ediyorsunuz?

Süs eşyaları için kullanılan ağaçları, dere yatağından, kırılmış ağaçlardan, rüzgarın kırdığı dallardan temin ediyoruz.

Ahşap Süs Eşyaları İçin Hangi Ağaç Türlerini Kullanıyorsunuz?

Aslında hemen hemen tüm ağaç türlerini kullanıyoruz.  Meşe ağacı , kavak , çam, ardıç gibi ağaçlar daha sık kullanılıyor. Kısaca tv ünitesi aksesuarları yapımına uygun her türlü ağacı değerlendirmeye çalışıyoruz.

Ahşap Süs Eşyaları Yaparken Hangi Aletleri Kullanıyorsunuz?

Bu ahşap ürünleri yaparken , testere, matkap, hızlı yapıştırıcı, maket bıçağı gibi aletleri kullanıyoruz.

Oyma Ahşap Süs Eşyalarında Dolgu Verniği ve Eskitme Nasıl Yapılır?

Ahşap süs eşyası hazırlandıktan sonra bize lazım olan malzemeler şunlardır.

  • Dolgu verniği
  • Fırça
  • Selülozik tiner
  • Açık kahverengi ayakkabı boyası
  • Sünger zımpara

Uygulama:

Öncelikle kalın dişli sünger zımparayla genel temizliği yapıyoruz. Daha sonra ince dişli zımparayla sadece tek yönde zımparalama yapıyoruz. Zımparadan sonra , çalıştığınız ağacın tipine göre kadifemsi bir yüzey elde edersiniz.

Tüm zımpara işlemi bittikten sonra üzerinde en ufak bir toz kalmayacak şekilde fırçayla temizliyoruz. Ahşap süs eşyası tüm tozlardan temizlendikten sonra artık verniğe hazır.

Öncelikle dolgu verniğine selülozik tiner ekliyoruz ve karıştırarak kullanıma hazır hale getiriyoruz. Dolgu verniğini ne kadar inceltirseniz ağaca o kadar çok işler.

Daha sonra fırça yardımıyla dolgu verniğini sürüyoruz. Birinci kat verniğimizi attıktan sonra yaklaşık yarım saat bekliyoruz. Dolgu verniği çok kısa sürede kurur.

Birinci kat vernik kuruduktan sonra çok hafif bir şekilde, bastırmadan ince dişli zımparayla zımparalıyoruz.

Daha sonra ikinci kat verniğimizi atıyoruz ve kurumasını bekliyoruz. Sonrasında üçüncü kar verniğimiz atıyoruz. Üçüncü kat vernikten sonra yaklaşık üç saat bekliyoruz ki vernik ahşaba iyice işlesin ve sertleşsin.

Daha sonra eskitme işlemine geçiyoruz ve ayakkabı boyasını fırçayla tüm yüzeye uyguluyoruz. Bu arada bütün fırça darbelerini aynı yöne yapıyoruz.  Boydan sonra ahşap süs eşyasının en az on iki saat kurumasını bekliyoruz.

Kuruduktan sonra hafif nemli bir bezle ve çok bastırmadan tüm ahşap yüzeyi silerek parlaklık kazandırıyoruz.   Ahşap süs eşyası artık evlerinizi süslemek için hazır.