Vintage Salon Dekorasyonu İçin Ev Aksesuar Ürünleri

Seçiminizle eşleşen ürün bulunamadı.

Vintage Salon Dekorasyonunu Sevenler İçin Ev Aksesuar Ürünleri

Bu istatistiği zaten bildiğinize hiç şüphe yok: 2025 yılına gelindiğinde Amerikalıların yaklaşık beşte biri 65 yaş veya üzerinde olacak. Japonya, İtalya, Almanya, Fransa veya Çin’de yaşıyorsanız, bu oran daha da büyür. Bunun ne anlama geldiğinin de farkındasınız: Yaşlı baby boomer’lar. Yaşlanmaya direnen çok sayıda savaş sonrası kuşak insanları.

Ev aksesuar ürünleri alışveriş dünyası için tam bir şenlik olacak! Bu belli. Tüm salon aksesuarları perakendecileri—mağazalar, restoranlar ve bankalar—bizim ihtiyacımızı karşılayacak, çünkü bütün numaralar ve paralar bizde olacak. Ama tamamen yeni bir dünyaya gerek duyacağız. Bu olan işe yaramayacak. Ve biz de onu kabul etmeyeceğiz!

Yaşlı Müşteriler İçin Ev Aksesuar Ürünleri Ambalaj Tasarımı

Bu dünyada yanlış olan ne? Başlayanlar için, bütün sözcükler korkunç küçük yazılmış. Bu cümleyi görüyor musunuz? Nasıl görebilirsiniz ki? Son derece küçük. Ahşap vitrin süsleri paketlerinin üzerindeki açıklamalar? Onlar da. Kahrolası. Küçük. Gözlerinizi kısmayı bile denemeyeceksiniz (Kırışıklıklara sebep olur). Okuyamazsanız elbette, satın almayacaksınız. Eğer otantik süs eşyaları gibi ürünleri siz satın almazsanız, başka hiç kimse satın almayacak. Ve eğer satın alan hiç kimse olmazsa… Eh, bunun nereye vardığını görüyorsunuz.

İnsan gözü kırk yaş civarında gücünü kaybetmeye başlar ve sağlıklı olanlar bile genellikle altmışlarına geldiklerinde bozulur. Yaşla birlikte üç temel gözsel olgu meydana gelir: Göz merceği sertleşir ve onları tutan kaslar zayıflar, ki bu da küçük yazılara odaklanamazsınız demektir; kornea sararır, ki bu renkleri algılamanızı değiştirir ve retinanıza daha az ışık ulaşır, ki bu da dünya bir zamanlar olduğundan daha loş görünür demektir. Görsel keskinlik meselesi, zaten piyasadaki önemli bir mesele olarak daha da kritik hale gelecektir—ileride bir gelecekte değil, şu andan itibaren.

Örneğin, gazete okurluğuyla ilgili yapılan her güncel çalışma aynı sonucu vermektedir: Okurlar daha büyük yazılı metinler istiyor. Gazetelerin çoğu bugün yaklaşık dokuz punto büyüklüğünde gövde metin kullanır (Bu kitap 11 puntoyla basılmıştır). Okurlar on iki veya daha büyük punto istemektedir. Ve gazeteler de nihayet bunu anlamaya başlıyor. Sanırım puntosunu büyüten ilk günlük gazete The Miami Herald idi, sonra Londra Times daha büyük manşetler ve daha kalın fontla, büyük sayfadan tabloid formata geçti ve 2007’de New York Times kâğıt boyunu küçülttü, sütunları azalttı ve yazıları daha kolay okunur kıldı ama hâlâ 8,7 punto kullanıyor. Daha gidecek uzun bir yolumuz var, ama onlara el salladığımızı görmeleri neden bu kadar uzun zaman aldı?

Ama harf karakteri sorunu yayıncılık işiyle sınırlı değildir. Ev aksesuarları ürünleri mağazaları için bugün başlıca pazar daha yaşlı insanlardır ve onlara olan bu bağımlılık daha da artacaktır. Kuşkusuz, yaşamımız boyunca okumamız gereken sözcükler içinde sadece birkaçı hem reçeteli hem reçetesiz ilaçların etiketleri, açıklamaları ve uyarılarından daha önemlidir. Örneğin, salon süs eşyaları müşterilerinin yüzde 91’inin ancak kutunun, şişenin ya da kavanozun ön etiketini okuduktan sonra satın aldıklarını bulduk. Alıcıların yüzde 42’si paketin arkasını da okuyor. Dekoratif salon aksesuarları ve güzellik ürünlerinin satışında okumanın son derece önemli olduğu gayet açık.

Mağaza çalışmalarımız bazı ilginç kıyaslamaları da gözler önüne seriyor. Örneğin, ünlü vazo, şamdan ve ev aksesuar ürünleri markalarının paketleri üzerindeki açıklamalar, içerik maddeleri ve/veya uyarı enformasyonu on veya daha büyük puntoyla yazılmıştır. Ancak mumluk ve çok sayıdaki diğer yaygın aksesuar ürünlerini üzerindekiler altı punto ve dokuz puntodur Diğer bir ifadeyle, ambalaj tasarımcıları gençlerin genç odası aksesuar paketlerini okumalarını yaşlıların otantik ev aksesuar ürünleri ambalajlarını okumalarından çok daha kolay hale getirir.

Ancak, etiketleri yaratanlar dahil, çoğu grafik tasarımcısının yirmili yaşlarda olduğunu kavradığınızda, neden böyle devasa bir yanlış hesabın yapıldığını görmek kolaydır. Ev aksesuar ürünleri ambalajlarını yapan insanların, bu paketin onu okuması gereken insanlara nasıl göründüğüne dair hiçbir fikri yoktur. Genç okurlara yönelik yayınlara bir göz atın—Wired ve Spin gibi dergilerden söz ediyorum. Hepsinde yazı tipi miniciktir ve çoğu kez çok az kontrast sağlayan fon üzerine basılmıştır. Buradaki mesaj nettir: Bu dergi gençler içindir ve ihtiyarlar için bir ayrıcalık yapmayacaktır.

Önümüzdeki yüzyılda ev aksesuar ürünleri  tasarımcılarıyla bu ürünlerin en sık alıcıları arasındaki yaş farkı yalnızca daha genişleyecektir.

Florida’daki bazı ev dekorasyon mağazalarında raflara ucu zincirli büyüteçler iliştirilmiştir. Bu akıllıca düşünülmüş geçici bir çözümdür, ancak yeterli olmayacaktır. Ev aksesuar mağazaları toplamda her beş müşteriden birinin çalışanların desteğini aradığını, ama yardım isteyen yaşlı müşterinin bunun neredeyse iki katı olduğunu bildirir. Her durumda, bu müşterilerin ihtiyacı olan şey bir ürünü bulmak ya da bir etiketi okumak için daha genç gözlerin yardımıdır. Herhangi bir ev aksesuar ürünleri mağazasını gözden geçirdiğinizde, okumanın yaşlanan gözler için bir sorun olduğu ticari yazılar bulursunuz. Bir salon aksesuar setleri kutusunun yan yüzündeki imalatına dair enformasyon. İpek bir gömleğin yıkama talimatı. Vazo  boyasının uygulama talimatı. Bir tv ünitesi süsleri üzerindeki talimatlar. Karton kapaklı bir biblo üzerindeki fiyat. Hem müstakbel müşteriler sizin şirketinizi nasıl bulacaklar—telefon rehberini veya online rehberini okuyarak mı? Ben şimdi bile okuyamam. Ve restoran mönülerini, tren tarifelerini, kamu formlarım, doğum günü kartlarını, posta pullarını, termometreleri, hızölçerleri, kilometre sayaçlarını, radyo dalgalarını, çamaşır ve kurutma makinelerinizi, klima ve buzdolabınızı, buhar makinenizi, termosifonunuz üzerindeki düğmeleri unutmayalım… Az önce satın aldığınız armudun aslında bir armut olduğunu size söyleyen şu küçük yapışkanlı etiketlerden söz ettim mi?

Nereden bileceksiniz? Her durumda, aksesuar salt yazı karakteri büyüklüğü aracılığıyla bile kendini yaşlı alışverişçilere yasaklar ve hatta hasmane durur. Bugünün yaşlıları bu küçük çaplı ayrımcılık biçimine, kaderleri olarak, şikâyet etmeden katlanır. Oysa bizzat varoluşun kendi şartlarına uydurulmasına alışkın yaşlı savaş sonrası kuşak isyan edecektir. 2025 yılına gelindiğinde, on üç puntodan daha küçük herhangi bir şey bir ev aksesuar ürünü ticari intihar olacaktır. Görüşümüzün bulanıklaşmaya başladığı bugün bile, dokuz punto kullanmak kendi kendine zarar veren bir eğilim olarak nitelendirilir.

Ev Aksesuar Ürünleri Müşterileri Ambalajlara Çok Önem Verir

Ancak buradaki ikilemi fark ettiniz mi? Salon dekorasyonu müşterileri ne kadar daha iyi eğitimliyse (ve dolayısıyla daha varlıklı), kararlarını o kadar daha çok etiketler, kutular ve kavanozlar üzerinde yazanlara dayandırarak alır. Aslında dekoratif ev aksesuarları perakendeciliğinin tamamı daha önce hiç olmadığı kadar çok yazılı söze dayanır. Bu da ürünler, ambalajlar ve aksesuarlar üzerine mümkün olduğunca çok enformasyon yazmayı icap ettirir gibi görünür. Ama tasarımcılara daha çok yazı sıkıştırmaları söylendiğinde, bunu genellikle puntoları küçülterek yaparlar. Belki daha büyük ambalajlar bir çözümdür (Gerçi, biraz daha güzel ağacın heba olması bir yana, bu da raf yeri ayırmak zamanı geldiğinde kendi zorluklarını da beraberinde getirirdi). Belki etiketlerde grafiksel imgelerden daha fazla yararlanılmalıdır. Belki daha büyük ve daha iyi duyuruların veya konuşan sergi teçhizatlarının zamanıdır.