Klasik Salon Dekorasyonuna Ev Aksesuar Ürünleri

Seçiminizle eşleşen ürün bulunamadı.

Kadınların böyle muazzam klasik salon dekorasyonlarına uygun ev aksesuar ürünleri seçimi yapmalarının sebebi nedir?

Doğa mı- yetişme mi tartışmasını yapan insanlar, kadının tüylü mamutların gezici avcıları olmak yerine köklerin, kabuklu yemişlerin ve orman meyvelerinin eve bağlı toplayıcısı olarak tarih öncesi rolünün ustalıklı  dekoratif ev aksesuar ürünleri alışverişine doğru biyolojik bir eğilimi kanıtladığını öne sürer. Doğa mı-yetişme mi ikilemi taraftarları çok güçlü olan ataerkil toplumun yüzyıllardır kadını perakende düzeyinde tüketici olmanın dışında, ev içinde ve ticaretin dışında tuttuğunu tartışır.

Şu kadarı kesindir: Kadını evin dışına alışveriş çıkarmıştır. Eski işbölümü altında alışveriş işleri esas olarak, bunu isteyerek, beceriyle ve sistemli bir biçimde yapan kadına düştü. Bu kadının toplumsal yaşamının esas alanıydı (ve dünyanın birçok bölgesinde hâlâ öyledir). Bireyler olarak iş dünyasındaki etkileri az olmasına rağmen, kitlesel olarak pazaryerinde onların borusu öttü. Salon dekorasyonu alışveriş onlara dışarıya fırlamak için iyi bir bahane, hatta bazen ailenin cenderesinin uzağında, keyifli bir yalnızlık verdi. Başka yetişkinlerle, tezgâhtarlar, züccaciye mağaza sahipleri ve müşteri dostlarla sosyalleşmeye uygun bir faaliyet sağladı.

Kadınların yaşamlarındaki değişimle birlikte salon aksesuar setleri alışverişiyle olan ilişkileri evrim geçirmelidir. Bugün Amerikalı kadınların çoğunun bir işi vardır ve diğer yetişkinlerle istedikleri (hatta daha da fazla) tüm kişisel olmayan, düzenli teması kurarlar. Ayrıca evin rahatlıklarından uzakta epeyce zaman geçirirler. Ve dolayısıyla rutin alışveriş gezisi artık büyük kaçış olmaktan çıkar. O şimdi iş ile yolda geçen zaman, ev hayatı ile uyku arasındaki kısacık boşluklara sıkıştırılması gereken bir şeydir. Öğle arasında,eve dönerken ya da gece vakti yapılan bir şeydir. Geceleri de açık olan ev aksesuar mağazaları kadınların değişen yaşamlarından doğrudan yararlanan bir sektördür—elde kabarık bir listeyle yapı marketlere yapılan son derece organize olmuş haftalık geziler yerine kadınlar şimdi akşam saat 9’da sütün ya da kahvaltı için ekmeğin olmadığını keşfedip 7-Eleven’a hızlıca bir akşam koşusu yaparlar. Kataloglar, televizyon alışveriş kanalları ve internetten dekoratif salon aksesuarları alışverişi, hepsi esas olarak kadınların sorumluluklarındaki değişiklikler sayesinde gelişti.

Kadınlar ev dekorasyon mağazalarında daha az zaman geçirdikçe, oralardan daha az alışveriş yapar oldular, sade ve basit. Geleneksel görevlerinden bazılarını (Yemek pişirmek, temizlik, çamaşır, çocuk bakımı) erkeklere devrettikçe yiyecek, sabun ve ufaklıkların giysileri için yapılan alışveriş üzerindeki kontrolü de bırakıyorlar. Kadınlar alışveriş alışkanlıkları bakımından giderek daha erkeksi bile olabilirler—kendini adamış tarayıcı ve araştırmacılar yerine aceleci vur kaç ustaları. Gecikmeden, postfeminist dünyanın perakendecilere sağladığı avantajlar (Kadınların şimdi parası daha çok) bazı dezavantajlarla (Kadınların şimdi zamanı ve bu zamanı mağazalarda geçirmeye eğilimi daha az) dengelenir.

Ev aksesuar ürünleri alışverişi sosyal bir faaliyettir.

Kadınlar yine birbirlerini kışkırtarak ve birbirlerini akılsızca alışverişlerden kurtararak, arkadaşlarıyla alışverişe çıkmaktan hoşlanır. İki erkeğin mükemmel vazo modellerini aramak üzere alışverişe çıktıkları bir günü göreceğimizi hiç sanmıyorum. Çalışmalarımız iki kadın birlikte alışverişe çıktığında kadınların tek başlarınayken harcadığından daha fazla zaman ve para harcadıklarını gösterir. Yanlarında erkek refakatçiler olan kadınlardan kesinlikle daha fazla alışveriş yapar ve daha fazla para harcarlar. Bir mağazada iki kadın bir alışveriş makinesidir ve akıllı ev aksesuar ürünleri perakendecileri bu davranış biçimini teşvik etmek için ellerinden gelen her şeyi yapar: “Yanında bir arkadaşını getir, indirimi kap” gibi promosyonlar veya salon setlerini daha rahat incelemek ve değerlendirmek için deneme kabinlerinin hemen dışındaki oturma alanları. Mağaza içi kafeleriyle bazı mağazalar kadınların alışveriş yapmasını, sonra alışveriş mekânını gözden kaybetmeden bir mola vermesini sağlar.

Ev aksesuar ürünleri alışverişinin duygusal bir yanı vardır.

Siz de benim kadar çok sayıda müşteriyi gözlemlemiş olsanız, dekoratif ev aksesuarları  alışverişinin bazı kadınlar için erkeklerin çoğunda hiç bulunmayan psikolojik ve duygusal yanlan olduğunu fark edersiniz. Kadınlar süs eşyaları alışverişi yaparken bir nevi hayale dalabilir—bir tür arama, kıyaslama, düşleme ve tahayyül etme ritüeline kendini kaptırır. Sonra bir alışverişin diğerine göre artı ve eksilerini serinkanlılıkla hesaplar, istediklerini uygun fiyata bulduklarında, satın alırlar. Kadınlar en küçük ev aksesuar ürünleri alışverişi eyleminde bile genellikle işi iyi yapmaya özen gösterir ve bu ister bir kavun, bir ev ya da bir koca olsun, mükemmel olanı seçip alma yetenekleriyle gurur duyarlar.

Aslında, şamdan ve biblo bölümündeki erkek ve kadınları izleyin—erkek hızla ilerler, yığının tepesindeki aksesuarı alır ve devam eder, üzerindeki kahverengi desenlere veya pörsümüş yapraklara dikkat etmez, oysa kadın eliyle dokunarak, inceleyerek, işe yaramayanı anlayarak ev aksesuar ürününü mükemmelini arar. Erkek aksesuarın fiyatının ne olduğuna bile dikkat etmeyecektir ki, bu kadınlar arasında neredeyse düşünülemez bir şeydir. Erkekler belirli dayanıklı mallar—otomobiller, aletler, tekneler, barbekü mangalları, bilgisayarlar—konusundaki yetkinlikleriyle gerçekten gurur duyarlar. Bunun yanında kadınların geleneksel olarak anladığı ise kalıcı olmayan dünyanın önemidir—yemek pişirmek, bir pastayı süslemek, dekoratif ev aksesuar ürünleriyle salon dekorasyonunu tasarlamak ve makyaj yapmak.